ANUGERAH SURAU HIKMAH 2010 TEMPAT KE 5 SELURUH JOHOR - TAHNIAH

SURAU ANUGERAH 2010

Analog Dunia

Palestin: Sejarah Yang Dilupakan Oleh Pemimpin Arab !


Ketika Theodore Hertzel yang merupakan Ketua Pertubuhan Zionisme Antarabangsa dan anggota tertinggi Freemasonry bertemu Sultan Abdul Hamid II memohon agar diberikan sedikit tanah Palestin kepada bangsa Yahudi untuk menubuhkan Negara, lihatlah apa jawatan Sultan Abdul Hamid :

Palestin bukan milikku, bukan milik bangsa Turki,tetapi milik bangsa Arab.Baitul Maqdis pula bukan milik bangsa Arab,tetapi milik umat Islam seluruhnya.Aku tidak akan sekali-kali menyerahkan bumi Palestin walaupun sejengkal setelah bangsaku berjihad bermati-matian mempertahankan dan menyuburkan tanahnya dengan darah-darah mereka.Simpanlah wang kamu yang berjuta itu,kerana sekiranya suatu hari nanti Khalifah Islamiyyah tumbang,kamu boleh mengambilnya tanpa sebarang wang tukaran.

Adapun,sekiranya aku masih hidup,aku lebih rela diriku dicincang daripada melihat bumi Palestin dikeluarkan dari Daulah Islamiyyah dan perkara itu selama-lamanya tidak akan berlaku.Adakah kami akan membenarkan diri ( wilayah-wilayah takluk Turki ) kami ini dipisah-pisahkan sedangkan kami masih hidup ? “Baca Seterusnya

TAMBAHKAN ILMU ANDA DI SINI UNTUK TAHUN 1432H-SOAL JAWAB AGAMA DENGAN USTAZ AZHAR-KLIK UNTUK TANYA

SABDA NABI s.a.w.

““Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka bumi(Gempa Bumi).”Ada yang bertanya kepada Rasulullah;“Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab;”Apabila telah bermaharajalelanya bunyi-bunyian (iaitu alat-alat muzik) dan penyanyi penyanyi wanita”Ibn Majah(kebenaran hadis ini kita boleh lihat hari ini di mana-mana sahaja...bala yang Allah turunkan semata-mata untuk menyedarkan manusia...tapi malang manusia ramai yang tidak sedar...kerana hanyut dengan kemewahan dunia yang sementara..mereka inilah orang yang rugi serugi-ruginya...insaflah..lihat apa yang berlaku di Indonesia...TERKINI DI JEPUN..cukup memberi peringatan untuk kita.

SABDA NABI s.a.w.

“Hadith : Riwayat Bukhari Dan Muslim Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:”Syaitan akan menghantar tentera-tenteranya untuk memfitnah manusia, manusia yang lebih tinggi kedudukan akan mendapat fitnah syaitan yang lebih hebat. Syaitan akan datang kepada seseorang kamu dan berkata:”Siapakah yang telah menjadikan kejadian ini? Siapakah yang telah menjadikan kejadian ini ? Sehingga syaitan akan berkata:” Siapakah yang telah menjadikan Tuhan kamu?” Apabila perkara ini berlaku kepada kamu maka mintalah perlindungan dengan Allah daripada syaitan yang direjam
AKTIVITI TERKINI “SELAMAT DATANG KE SEKOLAH SEMULA UNTUK SESSI 2011....SEMUGA AMALAN KITA AKAN TERUS BERTAMBAH DALAM MENGHADAPI KEMATIAN SEMAKIN DEKAT....MUNGKIN ESOK ATAU LUSA.....PIHAK PENGURUSAN SURAU INSYALLAH PADA SESSI INI AKAN LEBIH AGRESIF DALAM MEMANTAU SOLAT PELAJAR-PELAJAR....
BOIKOT,BOIKOT,BOIKOT...SELAGI ADA PILIHAN
Tidak Boikot Produk Israel dan AS Dosa Besar Dr. Yusuf Al-Qaradhawi, Ketua Persatuan Ulama Internasional menunjukkan pembelaannya yang tegas terhadap penderitaan rakyat Gaza, kali ini beliau memfatwakan keharaman jual-beli produk-produk Israel dan Amerika. Ia mengatakan dalam salah satu khutbah tentang kempen boikot ekonomi terhadap pihak-pihak yang memusuhi umat Islam yang ditulis di laman rasmi beliau. Al-Qaradhawi menegaskan: “Ada jihad ekonomi, iaitu kita membuat fatwa, fatwa yang saya keluarkan bersama sejumlah ulama tentang keharaman jual-beli produk-produk Israel dan Amerika. Boikot, boikot semua produk-produk Israel dan Amerika adalah merupakan kewajiban setiap umat. Semua yang berbau produk Amerika.”

Sejarah hari dan doa kemuliaan didalamnya

Siri menjejaki rahsia disebalik hari di dalam seminggu dan doa-doa yang patut kita amalkan seperti yang diajar oleh Junjungan kita Muhammad SAW. Siri sejarah 'hari' ini amat penting untuk kita ketahui kerana terdapat banyak kisah dan tauladan serta panduan disebalik kejadian 'HARI" yang amat berguna untuk digunakan dalam penghidupan seharian kita.

SEKITAR SAMBUTAN MAULID AL-RASUL 2010 DI SURAU DARUL ILMI

SEKITAR AKTIVITI SURAU DARUL ILMI 2010

AKTIVITI SURAU DARULILMI SMKTM-TADARUS QURAN PELAJAR SMTM

AKTIVITI SURAU DARUL ILMI-PROJEK GOTONG ROYONG BINA BALAI ISLAM

PENGURUSAN JENAZAH SMKTM 2010

Sabtu, 5 Februari 2011

Orang Islam yang sengaja tak sembahyang wajib dibunuh?

"Kita hendaklah berfikiran terbuka. Al maklumlah dunia tanpa sempadan sekarang. Kita mesti sedia dikritik dan mengkritik. Sedia memberi pandangan dan sedia mendengar pandangan orang lain. Mendengar pandangan orang lain tidak semestinya kita setuju dengan pandangan dia. Yang penting ialah usaha dakwah, usaha penerangan mesti diteruskan sepanjang waktu dan istiqamah. Tak guna nak kawal-kawal media, internet, twitter dan sebagainya.

Siapa yang bijak dan berhemah dalam usaha dakwah dan penerangan, insyaAllah akan diterima masyarakat secara global dan lokal , iaitu glokal.

Berbalik kepada tajuk Orang Islam Yang Sengaja Tinggal Sembahyang Wajib Dibunuh. Ini bukan ajaran baru, ajaran sesat, ajaran mazhab baru. Ini dari kitab lama, Kitab Hadith 40 oleh Imam Nawawi terbitan Dewan Pustaka Fajar yang dijual secara sah di pasaran , di kedai-kedai buku.

Apakah dengan tajuk seperti ini maka orang Islam yang tidak sembahyang akan bangkit dalam tunjuk perasaan kerana menghina dan mengancam mereka? Apakah perlu diadakan perundingan agar buku ini ditarik dari pasaran? Diancam untuk dibakar buku ini macam Novel Interlok?

Bab hukum bunuh mereka yang sengaja tinggal sembahyang terdapat dalam kupasan Hadith ke 8 mukasurat 164-165 yang diterangkan oleh Ustaz Dato Haji Arshad Abdul Samad Bekas Ketua Hakim Mahkamah Syarih N.Sembilan pada kuliah Maghrib Jumaat 4 Feb 2011 di Surau Taman Alamanda, Senawang.

Tiga Imam Mazhab berpendapat mereka yang sengaja tinggal sembahyang wajib dibunuh iaitu Imam Syafie, Imam Malik dan Imam Ahmad. Sementara Imam Hanafi mengatakan tidak wajib bunuh , tapi wajib dipenjarakan.

Nampaknya hukum tinggal sembahyang ini lebih berat dari mereka yang mencuri. Kalau mencuri potong tangan je, tapi tinggal sembahyang di hukum bunuh.

Nampaknya kita lebih suka bincang hukum yang remeh temeh (bukan tak boleh) seperti hukum bersalam tangan antara lelaki dan perempuan bukan muhrim dengan berlapik atau tidak berlapik, tetapi tidak menjadikan hukum tinggal sembahyang sebagai perbahasan utama di media cetak dan media elektronik.

Kita ambil mudah pelajar-pelajar dan guru-guru yang meninggalkan sembahyang subuh, asar dan maghrib kerana terkejar-kejar masuk kelas jam 7.20 pagi, keluar rumah orang belum azan subuh lagi. Tapi terlalu ambil berat untuk mencapai PMR dan SPM cemerlang. Bukan tak boleh, tapi seimbangkan dengan solat yang wajib itu.

Maka tidak hairanlah gejala sosial, gejala maksiat, gejala buang bayi, gejala dadah dan sebagainya tidak terkawal lagi, kerana kita mengabaikan perkara paling utama iaitu solat dan membincangkan hukum meninggalkan solat.

Apakah mereka yang sengaja meninggalkan solat dianggap derhaka kepada Raja segala Raja, Sultan segala Sultan justeru itu wajib dihukum bunuh?

Tepuk dada , tanya iman.

Nak tengok gambar buku Hadith 40 dan mukasuratnya sila ke pautan berikut di waghih.blogspot.com

SUMBER : TRANUNGKITE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan